- تاریخ : 24th فوریه 2022
- موضوع : رپورتاژ آگهی
- بازدید :
- نظرات : بدون نظر
چگونه یک متخصص سئو حرفه ای شویم؟
اگر می خواهید حرفه ای در سئو شروع کنید و یک متخصص خبره شوید، اولین قدم این است که مهارت های سئوی خود را تقویت کنید. متخصصان بهینه سازی سایت وطراحی وب، ارتقای سئو وب سایت و انجام سئو فروشگاه اینترنتی موفق باید مجموعه ای از مهارتها از جمله مهارتهای فنی سئو و همچنین مهارتهای دیگری مانند مدیریت پروژه و تجزیه و تحلیل دادهها را داشته باشند.
خبر خوب این است که تعداد زیادی از منابع آنلاین مفید آموزش سئو وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری سئو سایت خود بدون نیاز به حضور در یک کلاس درس رسمی استفاده کنید.
حتی بهتر از آن این است که هنگامی که اصول اولیه را یاد گرفتید، می توانید با تمرین سئو در وب سایت خود یا درخواست برای یک شغل سئوی سطح ابتدایی، تجربه خود را ایجاد کنید.
این روزها به دست آوردن شغل سئو نسبتاً آسان است زیرا تقاضا برای متخصصان سئو در تمام سطوح افزایش یافته است.
در این راهنما، شما می آموزید که چه مهارت های برتر سئو به شما کمک می کند در سئو خوب شوید و قابلیت استخدام خود را افزایش دهید.
در پایان، دقیقاً خواهید دانست که چه مهارت هایی به همراه نقشه راه منابع مفید برای کمک به سفر یادگیری شما مورد نیاز است.
برترین مهارت های مورد نیاز برای متخصصان سئو
مهارت های تحقیق کلمات کلیدی
مهارت های فنی سئو
مهارت های کنسول جستجوی گوگل
مهارت های گوگل آنالیتیکس
مهارت های لینک سازی
مهارت های سئو داخل صفحه
مهارت های سئو موبایل
مهارت های سئوی محلی
مهارت های CRO
۱٫ مهارت های تحقیق کلمات کلیدی
اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو این است که مهارت های تحقیق کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید.
تحقیق کلمات کلیدی با توانایی شما در یافتن کلمات یا عباراتی که کاربران جستجو میکنند مرتبط با کسبوکار شما و حجم جستجوی کافی است.
هدف نهایی تحقیق کلمات کلیدی این است که از این کلمات کلیدی در محتوای خود (وبلاگ، وب سایت و غیره) استفاده کنید تا صفحه شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کند.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک مهارت ضروری سئو برای تسلط است زیرا به شما کمک می کند محتوای مرتبط ایجاد کنید تا هدف کاربر را برآورده کنید.
برای شروع تحقیق کلمات کلیدی، ابتدا باید یک موضوع کلی را انتخاب کنید و سپس با کمک ابزار تحقیق کلمه کلیدی (و سایر تکنیک ها) کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خاص را پیدا کنید.
۲٫ مهارت های فنی سئو
سئوی فنی یکی دیگر از مهارت های ضروری برای دانستن است زیرا با توانایی شما در کمک به وب سایت ها در کشف و فهرست بندی صحیح توسط موتورهای جستجو سروکار دارد.
با سئوی فنی، میآموزید که تاکتیکهایی مانند بهینهسازی سرعت صفحه، نقشههای سایت و ساختارهای URL مناسب را اجرا کنید که به موتورهای جستجو کمک میکند تا وبسایتها را بخزند، فهرستبندی کنند و آنها را بهتر درک کنند.
در اینجا برخی از مؤلفههای دیگر که به سئو فنی وارد میشوند آورده شده است:
حذف لینک های خراب
پیاده سازی فایل robots.txt که موتورهای جستجو را راهنمایی می کند که چه چیزی را بخزند
نقشه های سایت XML
مهارت های اولیه HTML + CSS
بهینه سازی تگ های صفحه
نشانه گذاری طرحواره
مدیریت فراداده
۳٫ مهارت های کنسول جستجوی گوگل
Google Search Console ابزاری رایگان است که به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را در گوگل بهتر درک کنید.
کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد:
وب سایت خود را با گوگل اضافه و تأیید کنید
موقعیت خود را در گوگل بدانید
ردیابی عملکرد جستجو بر اساس منطقه (کشور، ایالت و غیره)
کلیک ها و برداشت های سایت را مشخص کنید
مشخص کنید که گوگل چه مشکلاتی را در وب سایت شما تشخیص می دهد
استفاده از آن رایگان است و به شما کمک میکند تا میزان تاثیرگذاری تلاشهای سئوی خود را به همراه بینشهای ارزشمند در مورد مواردی که باید بر آنها بهبود دهید، اندازهگیری کنید.
۴٫ مهارت های Google Analytics
مهارت های گوگل آنالیتیکس برای هرکسی که مایل به ایجاد یک شغل موفق در سئو هستند حیاتی است. با Analytics شما قادر خواهید بود ترافیک وب سایت خود را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید.
به عبارت ساده، این یک روش قابل اعتماد برای مشاهده نحوه تعامل بازدیدکنندگان شما (از SEO یا هر استراتژی بازاریابی) با وب سایت شما است.
Google Analytics به شما امکان می دهد:
تجزیه و تحلیل کنید که چند نفر از وب سایت شما بازدید می کنند
اطلاعات جمعیتی ترافیک خود (سن، جنسیت، مکان و غیره)
بدانید که ترافیک شما بیشتر از چه صفحاتی بازدید می کند
از تعداد افرادی که از وب سایت شما خارج می شوند و در کدام صفحه (صفحه ها) آگاه باشید.
بیاموزید که بیشتر ترافیک شما از کدام کانال(هایی) می آید
۵٫ مهارت های لینک سازی در سئو
متخصصان سئو از ساخت لینک استفاده می کنند تا هر چه بیشتر وب سایت های معتبر را به وب سایت خود پیوند دهند. در اصطلاح سئو، این به عنوان "لینک سازی" شناخته می شود.
لینک بیلدینگ یک فرآیند سئوی حیاتی است زیرا به الگوریتم گوگل کمک می کند تا وب سایت های معتبر و ارزشمند را تشخیص دهد، به لطف سایر وب سایت هایی که به آنها لینک می دهند.
به طور گسترده ای در صنعت سئو پذیرفته شده است که ساخت لینک یکی از دشوارترین مهارت های سئو است.
۶٫ مهارت های سئو درون صفحه
مهارت بعدی که مدیران سئو باید در آن عالی باشند سئو داخلی است.
سئو داخلی به توانایی بهینه سازی مطالب در یک صفحه وب می پردازد تا دو هدف را برآورده کند.
اولین مورد این است که به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند در سریع ترین روش ممکن پیدا کنند.
دوم، دادن سرنخ های کافی به موتورهای جستجو برای درک موضوع صفحه.
در اینجا برخی از روشهای سئوی روی صفحه وجود دارد که احتمالاً با آنها روبرو خواهید شد:
بهینه سازی تگ H1
فراوانی کلمه کلیدی
بهینهسازی توضیحات متا (این به بازدیدکنندگان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد موضوع صفحه قبل از کلیک کردن میدهد)
پیوند داخلی و خارجی
بهینه سازی URL
مطالب خوب نوشته شده با کیفیت بالا
به خاطر داشته باشید که با سئوی درون صفحه، موضوع پر کردن کلمات کلیدی یا پیوند دادن به هر صفحه در وب سایت شما نیست (در واقع، ممکن است در مورد موتورهای جستجو نتیجه معکوس داشته باشد).
بلکه در مورد ایجاد محتوای ارزشمندی است که هدف جستجو را برآورده می کند:
با کلمات کلیدی اصلی که کسی جستجو می کند مطابقت دارد
موضوع بزرگ و ارزشمندی را ارائه می دهد که کلمه کلیدی در اطراف آن متمرکز است
۷٫ مهارت های سئو موبایل
در عصر امروز، همه یک گوشی هوشمند در دسترس دارند، بنابراین منطقی است که یک وب سایت برای تجربه کاربر تلفن همراه بهینه شود.
در واقع، موبایل ۶۱ درصد (و به طور کلی) از کل سهم موتور جستجوی اینترنت را به خود اختصاص می دهد.
بازدیدکننده امروزی به دنبال وبسایتهایی است که سریع بارگیری میشوند، واکنشگرا هستند و تجربه کاربری عالی را نشان میدهند.
اینجاست که سئوی موبایل وارد می شود. سئوی موبایل از چند جهت با سئوی سنتی دسکتاپ متفاوت است:
صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بر اساس موقعیت مکانی کاربر (GPS) در تلفن همراه بسیار تغییر می کند.
ساختار خود صفحات نتایج به گونه ای تغییر می کند که با نمای موبایلی مطابقت داشته باشد
۸٫ مهارت های سئو محلی
سئوی محلی زیرمجموعهای از سئو است که به مجموعهای از قوانین خاص برای وبسایتهایی که میخواهند برای جستوجوهای آگاه از موقعیت مکانی رتبه بالاتری کسب کنند، اشاره دارد.
این امر به ویژه برای مشاغلی که دارای موقعیت فیزیکی هستند یا به یک منطقه خاص خدمات می دهند بسیار مهم است.
مهارتهای سئوی محلی شما میتواند به یک کسبوکار کمک کند تا توسط کسانی که در اطراف جستجو میکنند کشف شود.
در اینجا برخی از بهترین شیوه های سئو محلی وجود دارد که با آنها روبرو خواهید شد:
بهینه سازی فهرست «Google برای کسب و کار من».
فهرستهای فهرست آنلاین ثابت (همان اطلاعات در پلتفرمهایی مانند Yelp و Foursquare)
افزودن صفحات مکان وب سایت
۹٫ مهارت های CRO
CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) با توانایی شما در تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به یک محصول یا پیشنهاد خاص سروکار دارد.
این یک مهارت بسیار مورد نیاز برای بسیاری از مشاغل است زیرا تأثیر مستقیمی بر درآمد و سود دارد.
در مورد آن فکر کنید:
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک ترافیک زیادی دریافت می کند اما هیچ کس در یک دوره زمانی خرید نمی کند. آنها باید اقداماتی را برای بهبود نرخ تبدیل خود انجام دهند، درست است؟
بنابراین اینجاست که تواناییهای CRO به بازی میآیند.
مهارت های CRO شامل موارد زیر است:
صفحات وب تست A/B
تحقیق تبدیل
تجزیه و تحلیل وب سایت
PPC
آزمایش کردن
کپی رایتینگ
مدیران سئو باید با CRO بسیار آشنا باشند، زیرا این یک مهارت با ارزش است که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از ترافیکی که قبلاً آن را تبدیل نمی کردند، سرمایه گذاری کنند.
۱۰٫ تجربه عملی با ابزارهای محبوب سئو
آخرین مهارت تصویر بزرگ سئو، تجربه عملی شما با ابزارهای لازم است.
تمرین و عادت کردن به ابزارهای سئو گام مهمی در درک نحوه کارکرد و چرایی مشکلات وب سایت در وهله اول است.
بدون تمرین با این ابزارها، ممکن است متوجه شوید که کار سئو را به شیوه ای کمتر کارآمد و حتی بدتر از آن، با نتایجی پایین تر انجام می دهید.
در اینجا ۳ مورد از بهترین ابزارهای سئو وجود دارد که به شما کمک می کند تا وظایف اصلی را که به عنوان یک متخصص سئو بر عهده دارید، انجام دهید.
ahrefs
semrush
Moz
سایر مهارت های مورد نیاز متخصصان سئو
در کنار ۱۰ مهارت برتر، مجموعه مهارتهای «پیرامونی» دیگری نیز وجود دارد که تواناییهای سئوی شما را تکمیل میکند.
مهمترین آنها عبارتند از:
تفکر انتقادی – این به توانایی شما برای فکر کردن از طریق مشکلات و سنجش عوامل متعدد برای حل یک مشکل می پردازد. تفکر انتقادی همچنین شامل ایده های "خارج از چارچوب" است که ممکن است معمولاً به آنها فکر نکنید.
مهارت های دیجیتال مارکتینگ – دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی برای تاکتیک هایی است که به برند یا کسب و کار کمک می کند تا آگاهی و فروش آنلاین را ایجاد کند. این می تواند شامل مواردی مانند درک نحوه عملکرد تبلیغات پولی، موارد استفاده CRM، تجزیه و تحلیل داده ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر باشد.
مهارت های ارتباطی – برقراری ارتباط در عمل در هر حرفه ای مورد نیاز است و حتی یک مهارت مادام العمر است. توانایی شما در برقراری ارتباط واضح و انتقال اطلاعات می تواند به شما در مدیریت بهتر روابط با مشتریان/مشتریان، کارفرمایان و همکاران کمک کند. گاهی اوقات، شما مجبور خواهید بود اصطلاحات تخصصی سئو را به افرادی ترجمه کنید که ممکن است مانند شما در مورد آن ندانند.
مهارت های مدیریت پروژه – مدیریت پروژه توانایی شما برای مدیریت گردش کار پروژه، تعیین جدول زمانی قابل تحویل و کار با دیگران را در بر می گیرد. این مهارت چیزی است که تضمین میکند پروژهها بهموقع تکمیل میشوند و اغلب از شما میخواهد که پروژه سئوی خود را به «مینیاستونها» تقسیم کنید. در این مهارت، باید مدیریت زمان، رهبری، سازماندهی و همکاری را پرورش دهید.
نتیجه
یادگیری سئو یک فرآیند مداوم است و شامل دانش فنی عملکرد وب سایت، موتورهای جستجو و اجزای صفحه وب است. اما شامل مهارت های فنی کمتری مانند ارتباط و تفکر انتقادی نیز می شود.
مهارت های شما به طور جادویی شما را در یک روز متخصص نمی کند، اما در طول زمان متوجه پیشرفت های بزرگی خواهید شد که شما را متمایز می کند.
هنگام یادگیری، تعادل بین تئوری سئو و تمرین در دنیای واقعی بسیار مهم است تا بیشتر و بیشتر به مجموعه مهارت خود اطمینان پیدا کنید.
نکته کلیدی دیگری که باید به آن توجه کرد اهمیت بهروز ماندن با تغییرات الگوریتم گوگل و سایر بهروزرسانیهای موتور جستجو است، زیرا آنها میتوانند به موفقیت و عدم موفقیت کمک کنند.
چون بالاخره سئوی ۶ سال پیش با سئوی امروزی تفاوت فاحشی دارد.
و در آخر، به اصلاح مرتب مهارت های خود ادامه دهید تا واضح و موثر بمانید.
در توسعه SEO خود موفق باشید!
به نکات زیر توجه کنید